Vervoer 

Van Regiotaxi naar Taxicentrale Witteveen

Per 1 juli is Taxicentrale Witteveen de nieuwe vervoerder. Bovendien is het vervoer alleen nog toegankelijk voor mensen met een indicatie en/of Regiotaxipas. Als u al een Regiotaxipas heeft, houdt u deze. Heeft u geen pasje, dan kunt u per 1 juli geen gebruik meer maken van de Regiotaxi. Is deze taxi voor u een noodzakelijk vervoermiddel omdat u bijvoorbeeld slecht ter been bent, dan kunt u wel een pas aanvragen via het loket Welzijn, inkomen en zorg van de gemeente.  

Als u nu een Regiotaxipas heeft, krijgt u binnenkort een persoonlijke brief met alle informatie op een rij. U kunt inhoud van de brief alvast bekijken via onderstaande link:

Let op: in deze informatiebrief staat een verkeerd telefoonnummer vermeld. Gebruik het juiste nummer: 0548-630215.
  
Waarom deze verandering?
Twaalf Twentse gemeenten hebben besloten samen op zoek te gaan naar nieuwe vervoerders voor het regiotaxivervoer, het leerlingenvervoer en het vervoer naar dagbesteding. Op deze manier kunnen zij het vervoer waarvoor zij verantwoordelijk zijn, beter en slimmer organiseren waardoor het ook goedkoper wordt. 

De naam Regiotaxi verdwijnt, maar als u een Regiotaxipasje heeft, kunt u dat gewoon blijven gebruiken. Ook het plannen van een rit kunt u blijven doen zoals u dit altijd al deed.

Een rit reserveren doet u bij voorkeur een dag van te voren, zo bespaart u reserveringskosten. Wanneer u op de dag zelf een rit reserveert, of de dag van te voren na 21.00 dan betaalt u een toeslag van €3 per enkele rit. Dus €6 voor een retourrit.

Gebruikt u de Regiotaxi nooit meer?
Maakt u geen gebruik meer van de Regiotaxi, maar heeft u wel een Regiotaxipasje, dan verzoeken wij u contact op te nemen met het Loket Welzijn, inkomen en zorg van de gemeente Hellendoorn. Het loket is als volgt te bereiken:

Telefonisch via: 0548-630215
Per mail via: wiz@hellendoorn.nl 

Ook als u andere vragen heeft over het taxivervoer, kunt u bellen of mailen met het loket.