De gemeente als werkgever
Wij staan voor Hellendoorn en wij gaan voor participatie! Aan deze visie en missie geven dagelijks ruim 350 medewerkers invulling door de klant van de gemeente Hellendoorn centraal te stellen. Door vraaggericht samen te werken op transparante en betrouwbare wijze, denken wij in mogelijkheden voor onze samenleving.
Wij vinden overheids- en burgerparticipatie ontzettend belangrijk. We willen geen beleid ontwikkelen vanuit ons Huis voor Cultuur en Bestuur, maar écht aansluiting zoeken bij de samenleving. Wat wil die en waarom? Tegelijkertijd is een gemeentelijke overheid er voor het collectieve belang van de samenleving van de gemeente Hellendoorn, en beseffen we dat niet iedereen tevreden kan zijn.
Wij zijn een gemeente met veel verschillende functies en werkterreinen, waarin er ook veel samen gewerkt wordt aan totaal projecten en doelstellingen. We zijn een organisatie met veel zaken in eigen beheer, wat maakt dat er korte lijnen zijn en dat we met elkaar hetzelfde doel voor ogen houden. De arbeidsvoorwaarden zijn goed en er is ruimte voor ontwikkeling. Je staat zelf aan de wieg van jouw ontwikkeling en wij ondersteunen jou waar we kunnen. Ook worden er gratis online trainingen aangeboden via GoodHabitz.
Kernwaarden
De gemeente Hellendoorn staat er voor dat we er zijn voor de Hellendoornse samenleving en onze partners. Dit doen we met een duurzame organisatie en op een open en respectvolle manier. Hierbij staan we middenin de samenleving, zijn we ondernemend, betrouwbaar en nemen onze verantwoordelijkheid. We willen een organisatie zijn die een duidelijke koers volgt (zowel in- als extern), die efficiënt werkt en kan inspelen op veranderingen.
Een organisatie die dat doet met de partners in de samenleving en waarvan de medewerkers proactief en maatschappelijk bewust zijn.
Dit bereiken we met de volgende uitgangspunten:
- Gericht werken
- Samenwerken
- De klant centraal
- Houding en cultuur
- Medewerker als spil
- Passend leiderschap
De gemeente Hellendoorn is een informele en sociale organisatie met korte lijnen. Medewerkers zijn de SPIL van onze organisatie. De ideale medewerker bestaat voor ons niet. We vinden wel een aantal zaken belangrijk, zoals: ken je jezelf en laat jij je kennen? Wat is je houding en gedrag als medewerker, naast je inhoudelijke kennis? In hoeverre ben je bereid iemand te helpen? Trek je aan de bel als dat nodig is? En durf je ook kritisch te zijn, ook als dat soms lastig is of zo wordt ervaren? Wij willen de mens achter de medewerker zien.