Afvalpas

Elk huishouden in de gemeente Hellendoorn heeft een afvalpas ontvangen. Met deze pas krijgt u toegang tot het afvalbrengpunt. Bewaar deze pas goed en neem deze altijd mee als u afval komt brengen. De pas is gekoppeld aan uw adres en registreert hoeveel afval u aanbiedt. Let op: zonder pas betaalt u een hoger tarief.

Let op! Vraag niet onnodig een afvalpas aan

Als u in een appartement of flat woont ontvangt u een nieuwe afvalpas rond 15 november in verband met de invoering van diftar. In alle andere gevallen blijft uw huidige afvalpas gewoon geldig — hier hoeft u dus geen nieuwe pas voor aan te vragen.

Veelgestelde vragen

De afvalpas is gekoppeld aan uw huidige adres. Wanneer u verhuist, laat u de afvalpas achter voor de nieuwe bewoners.

Is er geen afvalpas op het nieuwe adres? Dan kunt u een nieuwe pas aanvragen.

  • Vraagt u binnen drie maanden na uw verhuizing een nieuwe afvalpas aan? Dan is deze gratis.
  • Na drie maanden kost een vervangende afvalpas € 5,00. U betaalt dit bedrag direct bij de aanvraag via een digitale betaalmethode.

Bedrijven kunnen gratis een afvalpas ophalen bij het afvalbrengpunt in Nijverdal. Neem hiervoor de officiële bedrijfsgegevens en een geldig identiteitsbewijs mee.

Op de pagina van het afvalbrengpunt vindt u de tarieven voor het wegbrengen van bedrijfsafval.

Bent u de pas kwijt of is de pas beschadigd? Vraag dan een nieuwe pas aan. Een nieuwe pas kost € 5,00. U kunt het bedrag direct bij de aanvraag betalen met een digitale betaalmethode.

De hoogte van de kosten is geregeld in de Verordening afvalstoffenheffing 2025. Bent u het niet eens met de berekening van het bedrag? Dan kunt u binnen zes weken bezwaar maken bij de heffingsambtenaar.

Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA. Het privacybeleid(opent in nieuw tabblad) en de servicevoorwaarden(opent in nieuw tabblad) van Google zijn van toepassing.